Thursday 27 August 2009

solo navigatie

Vandaag heb ik mijn eerst solo navigatie vlucht gehad.
Mijn vlucht ging zoals normaal van Falcon field(KFFZ) naar Pinal (KMZJ), dat ongeveer 81 miles naar het zuiden ligt van Falcon.
Ik moest vannochtend om 6 uur 's ochtends al vliegen, dus moest ik om half 3 op!
Ja onmenselijk! maar het voordeel wel is dat je dan in lekkere stabiele lucht vliegt en je dus lekker zonder handen kan vliegen, als je het vliegtuig goed getrimd hebt.

Maar toen ik vannochtend om 6 uur op school aankwam, kwam ik erachter dat nog 6 anderen naar Pinal gingen vliegen om 6 uur.
En vaak is het zo dat als er meer dan 3 mensen naar 1 destination gaan, dat ze je dan niet de sleutels willen geven omdat het dan te druk wordt. Maar gelukkig werd ik verlaat en mocht ik om 7 uur toch nog de lucht in!
Toen ik bij Pinal aankwam hoorde ik dat er een klasgenoot van mij ook in the traffic pattern zat van Pinal. Ik heb uiteindelijk op de terugweg de hele tijd 5 miles achter hem gevlogen helemaal tot aan Falcon field.

Maar Pinal is een heel mooi vliegveld, want naast de baan staan allemaal vliegtuigen die niet gebruikt worden.
Zo staan er van Martinair wel 10 vliegtuigen(onder anderen 747s), en staan er ook een paar 777s!
Als je dan naast die vliegtuigen land dan voel je je toch wel lullig in zo'n klein piper archertje.
Helaas heb ik geen foto ervan kunnen (en mogen) maken want dat mag niet tijdens het vliegen:S. maar zo ziet het er van boven uit.



Morgen ga ik solo naar Gila bend vliegen, en ga ik daarna een diversion maken naar Chandler.

No comments:

Post a Comment