Friday 21 August 2009

24 check

19 augustus heb ik mijn 24 check gehaald, dit is een soort toets voor vliegen, je vliegt dan met een andere instructeur en die kijkt of je goed genoeg kan vliegen om door te gaan met je vluchten, bij deze check kijkt hij ook of je een beetje zou kunnen navigeren want na de 24 vlucht krijg je je 26 vlucht. en bij je 26 vlucht kijkt je eigen instructeur of je goed genoeg navigeert om het solo te mogen doen.

en als je 26 goed doet dan mag je heel wat vluchten solo navigeren.

dan ga je naar vliegvelden die soms wel 100 miles verder op liggen.

helaas heb ik gister mijn 26 moeten cancelen omdat er iets stuk was aan het vliegtuig, maar ik hoop snel mijn 26 te kunnen vliegen zodat ik binnnenkort dan eindelijk solo mag gaan navigeren.

dan kan ik eindelijk een flink aantal nieuwe vliegvelden opzoeken.

(wij hebben thuis een kaart hangen van de buurt en als je op een vliegveld bent geland dan mag je er een prikkertje met jou naam bij zetten, en dan wordt het een soort wedstrijd wie de meeste prikkertjes heeft. en omdat ik 5 weken later hier aankwam dan mijn kamer genoten, loop ik achter. dus tijd om er iets aan te doen !)

No comments:

Post a Comment